Son Yazılar
Image Alt

İyi Bir Marka Oluşturmanın Yolları

İyi Bir Marka Oluşturmanın Yolları

Ticaretin başlamasıyla birlikte bir malın ya da bir ürünün diğerlerinden ayırdedilmesi gerekliliği de doğmuştur. Zamanla bazı ürünlerin taşıdıkları özellikleriyle rakiplerinden ayrılmaya ve aranılır olmaya başlaması; bunların kolay ayırdedilmesi gerekliliğinden dolayı üzerlerine bazı işaretler konma zorunluluğunu getirmiştir.

Kreatifiz Olarak; İyi Bir Marka Oluşturmanın Yollarını Sizler İçin Hazırladık.

– Öncelikle, markanın söylenişi kolay olmalıdır. Ancak başkalarıyla karıştırılma riski taşımamalıdır.

– Herhangi bir ürünün ya da kuruluşun adı,başka alanlarda kullanılmamalıdır. Karışıklıklara neden olabilir.

– İnsan ya da hayvan isimleri marka adı olarak seçilmemelidir.Aynı isimden pek çok kişinin olabileceğini ve ismin, ayrı yerlerde belki de aynı konudaki bir markalamada kullanılabileceğini hesaba katılmalıdır. Böyle bir durumda karşı karşıya kalınabilecek riskler önceden görülmelidir ve seçim; yol açabileceği kötü sonuçlar göz önünde tutularak yapılmalıdır.

– Marka adı olarak coğrafi isimler seçilmemelidir. Her şeyden önce, aynı yörenin ismini kullanan pek çok firma ve ürün adı olduğu,olabileceği unutulmamalıdır. Bu durum, tüketici için de, firma için de daha başlangıçta eksi’den başlamak gibi bir olumsuzluğa neden olabilir.

– Markalar,ürünün özelliğinden doğmamalıdır. ” Sarı”,”silindir”,”….”vb. gibi ürünün biçim ve renginin ifadesi olan sözcükleri kullanarak akılda daha kolay kalınacağını sanmak temel bir yanılgıdır. Aksine; ürünle ilgisi olmayan,uydurulmuş bir ismin unutulmama,akılda kalma şansının çok daha yüksek olduğu bilinmelidir.

 

Bir başka konu, ürünün veya firmanın soyut bir sözcük olan isminin (markasının) somut hale gelmesi için biçim olarak da diğerlerinden ayırt edilebilir olması gerektiğidir. Bu bağlamda ayırt ediciliği sağlamak, markanın kendine özgü ambleminin ya da “logotype’ının yapılması ile mümkündür.

Hemen Yaz
1
Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
Merhaba
Nasıl yardımcı olabiliriz?