Son Yazılar
Image Alt

El İlanı Tasarımı

El İlanı Nedir?

El ilanı görsel nitelikleri ve ilgi çekici, pratik bilgi vermesi ve kısa içeriğiyle reklam sektörünün en önemli materyallerindendir. Tanıtım yapmak, satışları arttırmak ve insanların dikkatini çekmek gibi sebeplerden dolayı hazırlanır ve dağıtılır. Alıcı olan belirli bir kitleye hitap edebildiği gibi daha büyük kesimleri de etkileyebilir. Ayrıca yapılan araştırmalara göre dijital ve ofset el ilanları reklam sektöründe en etkili yöntemlerden bazılarıdır.
El İlanlarında Amaç
Potansiyel ve devamlı müşterilerin sürekliliğini sağlamak, indirimlerden, kampanyalardan ve yeni ürünlerden haberdar etmek olduğu gibi yeni müşteriler kazanmak da el ilanlarının amaçlarındandır. El ilanı hazırlanırken ne kadar dikkatli olunur ve sanki yeni bir ürün tasarlanıyormuş gibi özen gösterilirse yapılan reklam da o kadar dikkat çekici olacaktır.
El İlanı Hazırlamak
Kullanılan dilin anlaşılabilir ve sade olması, görsel ögelerin dikkat çekici olması, hitap edilen kitleyi hedef alması gibi birçok unsur göz önünde bulundurulmalıdır. Dijital ve ofset el ilanları daha büyük kitlelere ulaşabilmek amacıyla çok sayıda basılmalı ve mümkün oldukça çok insana ulaştırılmalıdır.

El İlanı Nedir
El İlanı ile Broşür Arasındaki Fark Nedir

El İlanı ile Broşür Arasındaki Fark Nedir?

Genellikle karıştırılan el ilanı ve broşür benzer reklam ürünleri olsa da bazı farkları bulunmaktadır. Broşür daha fazla bilgi içeren, kapsamlı ve ayrıntılı bir reklam ürünüdür. El ilanı ise daha kısa ve dikkat çekme amaçlı olan bir üründür.
El ilanı
Bir sayfaya önlü arkalı veya tek taraflı olarak reklamı yapılmak istenilen konu ile ilgili kısa, daha çok tanıtım ve dikkat çekme amaçlı bilgilerin yer aldığı bir reklam ve pazarlama ürünüdür. Dağıtılırken potansiyel müşterilerinin bulunduğu mevkilerde dağıtılması broşüre göre daha az bilgi içermesi yönünden amacına daha uygun olacaktır.
Broşür
Broşür genellikle el ilanının katlanılmış şekli olarak bilinir. İçeriğinde daha detay ve kapsamlı bilgiler yer alır. Bir ürüne dikkat çekmek amacıyla değil de daha çok yeni bir ürünü tanıtmak ve müşteri kazandırmak amacıyla piyasaya sunulan reklam ve pazarlama ürünleridir. Ortadan kırımlı, akordeon kırımlı, tek kırımlı broşürler gibi broşür çeşitleri vardır.
Ebatlar
Hem el ilanı hem de broşürler daha çok kullanıcısının isteğine göre farklı farklı ebatlarda ve özelliklerde basılır. Ne fazla büyük ne fazla küçük olması, görsel açıdan göze hitap eder ve dikkat çekici olması iki reklam ürününde de aranan detaylardandır. A4 formundan daha büyük olan el ilanları, broşürlerden farklı olarak kırımlı kullanılmaması sebebiyle pek fazla tercih edilmemektedir.

El İlanı Hangi Alanlarda Kullanılır

El ilanı, bir konu hakkında reklam ve bilgi vermek amacıyla daha fazla kitlelere ulaştırma aracıdır. El ilanı yapacak kurum veya şirket bunun için iyi bir görsel düzeni ve karşısındakine aktaracağı en iyi bilgiyi kullanmalıdır. Genellikle renkli ve çarpıcı bir yapıya sahip olmalıdır. Bunun yanında sade bir el ilanı da hazırlanabilir. El ilanı hazırlamada kurumlar ve firmalar genellikle kendi alanlarına göre düzenleme yaparlar. Bu konuda firmaların birbirlerini ayırt edici özelliği olmasını sağlar. Peki, el ilanı hangi alanda kullanır? Nasıl hazırlanır? Bu soruların cevaplarını birlikte inceleyelim.
Günümüzde genellikle bir olayı, durumu, ürünü veya kampanyaları tanıtmak için kullanılan el ilanları en fazla özel sektörde tercih ediliyor. Bunun yanında birbirleri ile rekabet eden firmalar ürünlerini kıyaslamaktan çekinmediği durumlarda bu ilanlara başvurur. En etkili el ilanı ise reklam olarak ön plana çıkar. Kozmetikten bilişime, gıda, sağlık ve emlak sektörleri de el ilanı yoluyla kendilerini en iyi şekilde tanıtırlar.
El İlanı Nasıl Hazırlanmalı?
El ilanında ürünü en iyi şekilde tanıtmak temel hedef olmalıdır. Ürünün kalitesinin yanında kampanyalar, indirimler ve uygun hizmetlerden de bahsedilmelidir. İlanı inceleyecek olan kişilerin dikkatini çekmeli ve ilanda anlatılan her şeyi açık ve sade bir şekilde anlamalıdır. Bu yüzden ilanınızda dikkat etmeniz gereken hususlardan bir diğeri de kesin ifadeler, yalın ve anlaşılır bir dil kullanılması olacaktır.

El İlanı Hangi Alanlarda Kullanılır
El ilanının Türleri Nelerdir

El İlanının Türleri Nelerdir.

Halka açık alanlarda dağıtılması amacı ile üretilmiş basılı reklam aracı olan el ilanları aynı zamanda en ekonomik olanıdır. Broşürden ayrılan özelliği ise mesajı direk ve kolay yoldan iletiyor olmasıdır. Yani el ilanı ayrıntılara takılmadan mesajı iletir. El ilanlarını içeriği genellikle güncel konuları içerir fakat etkinlik ve iş ilanı gibi birçok konu da barındırabilir. Yani el ilanı türleri belirteceği konu açısından özgürce çeşitlendirilebilir.
El İlanı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
El ilanının tasarlanmasında dikkat çekici olması temel konudur. Son derece çarpıcı bir başlık, slogan veya fiyat hakkında bilgi vererek dikkat çekebilirsiniz. Ayrıca firmanızı yansıtan görselleri de bulundurmanız oldukça faydalı olacaktır.
El İlanının Amacı Nedir?
El ilanın en belirgin basım amacı firmanın bilinirliğini hızlı kolay bir şekilde artırmaktır. El ilanın da bulunan dikkat çekici başlıklar ve duyurular ile hedef kitlenizi belirleyebilirsiniz. Üstelik bu kitlenin sizi tanımasında büyük katkısı olur.
Tasarlarken Nelere Dikkat Edilmelidir?
El ilanı tasarlanırken öncelikle duyurmak istediğiniz konuyu belirlemeniz gerekir. Daha sonra bu konu için uygun görseller ve yazılar oluşturmalısınız. Son derece sade amaca yönelik olarak tasarlanmalıdır. Yani minimum kargaşa söz konusu olmalıdır. Kısacası el ilanı tasarlanırken kesinlikle hangi türde olacağını belirlemeniz gerekir. Yani el ilanınızın asıl amacı ne ise o konuya uygun bir şekilde tasarlanmalıdır. El ilanı türleri de amaca yönelik olarak çeşitlendirilir.

El İlanı Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir

El ilanları, en çok tercih edilen ekonomik reklam ürünlerinden biridir. Firmaların tercihleri arasında üst seviyelerde önem taşır. Broşürden farklı olarak basımı ve dağıtımı daha kolay üstelik maliyeti de daha düşüktür.
Birçok açıdan firmaya kolaylık sağlayan el ilanları genellikle müşteriye net bilgi vermek, içeriği direk olarak tanıtmak ve iletişim bilgilerinin açık bir şekilde yer aldığı görsele sahip olan basit bir reklam aracıdır. El ilanı tasarlarken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir sorusunun cevabını inceleyelim.
Öncelikle firmaya ait ürünleri en iyi şekilde el ilanında gösterilmeli ve ilanda yer alacak kampanya ve fırsatları sayfanın içeriğine uygun bir şekilde tanıtılmalıdır. İlanın üzerindeki bilgi müşteriye en belirgin ve açık şekilde aktarılmalıdır. Bu nedenle gereksiz açıklamalardan kaçınmalı ve net ifadelere yer verilmelidir.
El İlanı Tasarım Amacı Nedir?
Temel işlevi, firmaların ürün ve marka tanıtımının kısa sürede gerçekleşmesini sağlamaktır. Müşteriler sayesinde oluşan hedef kitlesini tüm ürünlerden bu yol ile haberdar etmek mümkündür. El ilanından en fazla verimi sağlamak istiyorsanız bunu amacına uygun ve ilgi çekici bir şekilde yapmalısınız.
El İlanı Basımında Dikkat Edilmesi Gerekenler
El ilanı basımında en önemli faktörlerden biriside kullanılan kağıt ve basım sürecidir. Görsellik ve içeriğin önemli olduğu el ilanlarında müşteriye hitap ederken en canlı renkler tercih edilmeli ve kaliteli kağıtlar kullanılmalıdır.

El İlanı Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir

Bi Çay İçelim

Sizinle bir çay içmek ve pazarlama aktiviteleriniz

üzerine sohbet etmek bizim için büyük keyiftir.

Binbirdirek Mah. Klodfarer Cad. Alibey İş Hanı No:39 K:3

ÇEMBERLİTAŞ – İSTANBUL

Bize Ulaşın : +90 212 458 7551

WhatsApp Hattı : +90 505 386 87 79

info@kreatifiz.com

    Hemen Yaz
    1
    Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
    Merhaba
    Nasıl yardımcı olabiliriz?