Son Yazılar
Image Alt

İnsert Tasarımı

İnsert Nedir?

Günümüzde birçok firma kendi markasını, sattığı veya ürettiği ürünleri tanıtmak amacıyla birden fazla yola başvurur. Bunlardan birisi de inserttir. Peki, insert nedir? Firmalar neden insert kullanmalıdır sorularının cevaplarına bakalım. İnsert, günümüzde perakende satış yapan firmaların kullandığı bir ürün tanıtma ve baskılama aracıdır. Firmalar, bu yol ile müşterilerine daha kolay ve başarılı bir şekilde ulaşmayı hedefler. Yapılan kampanyalardan yüksek verim alabilmek için bu yola başvurulur.
İnsert Neden Kullanılır?
İnsertin kullanım amacı yapıldığı firmaya en iyi şekilde katkı sağlamaktır. Ürünler kısa sürede tüketicilere tanıtılır ve firmalarda bunlardan kısa vadede geri dönüş alırlar. Etkili bir şekilde kullanılan insert firma sahibine de her zaman en yüksek faydayı sağlar. İnsertin bir diğer kullanım amacı ise birçok el ilanı, katalog vb. gibi tanıtım araçlarının firmalara maliyetini oldukça düşük olmasıdır. Düşük maliyeti ile firmaların ilgi odağı olmasına sebep olmakla birlikte daha fazla kar elde etmelerini de sağlıyor. İnsert baskı yöntemi tanıtım araçları içerisinde en hızlı olanlarından birisidir.
İnsert Baskıda Nelere Dikkat Edilmeli?
Elbette bu tür baskılarda renk ve yazı tipi oldukça önemlidir. Yapılan insert baskıda tasarımın dikkat çekici olması ve göresin iyi hazırlanması gerekir. Etkili sonuçlar için de renk uyumunu ve uygun görsele uygun metinlerin yazılması esastır. Bunlar dışında hazırlanan insert baskıda kampanyaların ve fırsatların birlikte yer alması da müşteri açısından daha fazla ilgi görecektir.

Ofset Baskıda Minimum Adet Nedir
Resmi Evrak Tasarımı Neleri Kapsar

İnsert Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Perakende işi ile uğraşan firmaların tercih ettiği insert baskı ürünlerin tanıtımı için oldukça maliyeti düşük yollardan biridir. Bunun yanında hızlı hazırlanması ve çabuk teslim edilmesi ile de diğer tanıtım araçlarına göre daha fazla tercih ediliyor. İnsert tasarımı nasıl olmalıdır? sorusunun cevabı ise öncelikle en iyi şekilde düşünülmüş ve hazırlanmış olmalıdır. Tasarımda kullanılan araç ve gereçler önemlidir.
Genellikle dikkat çekici ve göz alıcı renkler veya desenlerle hazırlanmalı ürünler içerisinde bir işleyişe göre sıralı bir şekilde koyulmalıdır. Her ürün kendi alanına göre sıralanmalı yeni sezon ürünlere öncelik verilmeli ve indirimli ve kampanyalı ürünler de birlikte olmalıdır. Bu şekilde tasarlandığında müşterinin ilgisini daha fazla çekecektir. Bu durumda da firmaya en kısa ve en hızlı sürede dönüş sağlanacaktır.
İnsert Tasarımı Ne Sıklıkla Yapılmalıdır?
İnsert tasarımı değiştirilmesi uzun dönemlere yayılırsa bunun geri dönüş etkisi azalacaktır. Bunun için, insert tasarından geri dönüş sağlamanın en etkili yolu ne sıklıkla tasarımını değiştirmenizi bilmeniz gerektiğidir. Bunu iyi ayarlamalı ve eski insertleri de kısa sürede elden çıkartmalısınız. Bunun için de yapılan işe göre haftalık, aylık ve 3 aylık periyotlarla insertlerinizi değiştirebilir, yeni kampanyalar ekleyebilir veya üzerinde kalıcı değişiklikler yapabilirsiniz. Yapılan kampanyaların içeriğini değiştirmek ile birlikte müşterinin ilgisini çekecek üst başlıklar da kullanılmalıdır. En verimli dönüşü bu ancak bu şekilde sağlayabilirsiniz.

İnsert Sayfa Sayısı Kısıtlaması Var mıdır?

Insert sayesinde bir reklam kampanyasında verim almak çok daha kolaydır. Kısa sürede ve etkileyici tasarımlar hazırlayarak müşterilere ulaşmak insert tasarımının temel hedefidir.
İnsert Tasarımında Sayfa Sayısı
İnsert tasarımında en önemli nokta, çok kısa ve etkileyici başlıklarla hedef kitleye yaklaşmak. Mesela markanın yeni ürünleri hazırlanmışsa, herhangi bir kampanya veya indirim söz konusuysa ya da buna benzer bir değişiklik varsa insert baskıyı kullanabilirsiniz.
Baskı kalitesi ve hazırlanan reklam kataloğu ya da sayfalarının özelliklerine göre insert tasarımları için farklı fiyatlar belirlenir. Genel olarak kısa ve etkileyici olma hedefinden dolayı çok uzun olmayan tasarımlar hazırlansa da insert tasarımında birden fazla sayfa sayısı seçeneği vardır.
Insert tasarımları 8, 12 veya 16 sayfalık çalışmalar halinde hazırlanabilir. Bu konuda kısıtlama olmasa da çok kısa sürede çok fazla açıklama yapmadan etkileyici bir görsellik için çok uzun bir çalışma gerekmeyebilir.
İnsert Tasarımında Önemli Olanlar
İnsert tasarımında önemli olan, yaratıcı ve etkileyici sloganlarla, çarpıcı görsellerle çok etkileyici bir hikaye anlatabilmek ya da mesaj verebilmektir. Böyle bir tasarımda ancak reklamcılık alanında uzman ve geniş kapsamlı çalışmalar yapan profesyonel ajanslar tarafından yapılabilir.

Resmi Evrak Tasarımı Nedir
SEO yönetimi nasıl olmalı

İnsert Tasarımında Boyut Önemli midir?

Etkili bir insert kurumsal imajınızı son derece güçlendirecektir. Bu da müşterilerinizin artmasını sağlar. Kötü bir şekilde tasarlanmış, özensiz olarak hazırlanmış bir insert ise müşteri kaybetmenize sebep olur. İnsert tasarımında boyut önemli midir sorusunun cevabı da oldukça açıktır. Tüm tasarım incelikleri gibi boyut da son derece önemlidir.
İnsert Tasarımında Boyut Neden Önemlidir
İnsert de amaç müşterinin ilgisini direk olarak çekmektir. Ürünlerin kolay anlaşılır bir şekilde resimlendirilmesi ve reklamının yapılması insert boyunu önemli hale getirir. İçeriğin anlaşılır olması açısından resim ve yazıların büyük olması önemlidir bu yüzden insert boyutu doğru belirlenmelidir. Ürünlerin müşteriye doğru tanıtılması ve dikkat çekmesi açısından insert tasarımında boyut uzman eller tarafından hazırlanmalıdır.
İnsert Etkisi
İnsert yıllar boyu kullanılan en etkili ve maliyeti oldukça düşük bir reklam ve tanıtım aracı olarak bilinir. Profesyonel ellerde hazırlanmış doğru boyutta bir insert sizi rakipleriniz karşısında bir adım daha öne çıkaracaktır. Ürünlerin dikkat çekici bir şekilde yerleştirildiği doğru boyutta hazırlanmış bir insert hedef kitlenizi genişletecektir ve doğrudan müşterilerinizi harekete geçirecektir.
İnsertünüz doğru boyutta belirlenmeli, görsel olarak mutlaka dikkat çekmeli, içeriği son derece çekici olmalı, satılan ürünü almak adına müşteride istek uyandırmalıdır. Böylesine kusursuz bir insert için olmazsa olmaz en önemli kurallardan ilki insertün doğru boyutta tasarlanmış olmasıdır. Ürünün reklamı satışı arttırmak adına en iyi şekilde hazırlanmalıdır.

İnsert Hangi Alanlarda Kullanılır

İnsert, firmaların markalarını, üretilen ürünlerini, yapılan indirimleri, kampanyaları ve firma hakkındaki bilgiyi müşteriye en iyi şekilde sunmak amacıyla kullanılan reklam türlerinden biridir. Diğer reklam araçlarına göre basımında kullanılan ucuz kağıt ile sağlanan düşük maliyet sayesinde üreticiler tarafından tercih edilir.
Bu tür uygulamalarda birincil amaç kampanyalar ile satış artışının ve buna bağlı olarak kar artışının sağlanmasıdır. Bunun yanında insert birçok alanda kullanılabilir. Peki, insert hangi alanlarda kullanılır? Perakende satış yapan firmaların çoğunlukla kullandığı ürünlerini tanıtma bilgilendirme aracıdır. Geniş müşteri kitlelerine ulaşmak için firmalar bu yola başvurur.
Kaliteli bir şekilde tasarlanmış olan insertler müşterilerin ilgisine sunulduğunda tüm görsel özellikleri ile firmanın tercih edilme olanağını artırıp buna bağlı olarak da satışların artırılmasını sağlayacaktır.
İnsert Hangi Sektörde Kullanılır?
Kullanım alanı oldukça geniş olan insertler firmasının tanıtımında firmaya mükemmel ayrıcalıklar sunuyor. Hemen hemen her sektöre ait örneğin, tekstil, gıda, avm, mağazacılık gibi sektörler insert baskıyı sıklıkla tercih ediyor. Özellikle bu uygulamayı kullanan firmaların diğer firmalardan da farklılaşmasına neden olur. Müşterilerin firma ile ilgili kampanyaları vs. daha akılda kalıcı hale getirir.

Marka Adlandırma Nedir

İnsert Tasarımı Ne Kadar Zamanda Tamamlanır.

Firmadan gelen bilgilere, bilgi akışına ve sürecin zaman planlamasına bağlı olarak değişkenlik göstermektedir.

İnsertte Nelere Dikkat Edilmelidir.

Firmalar, kendilerini ve ürünlerini tanıtmak için birden fazla yola başvurular. İnsert ise bu yollardan bir diğeridir. İnsert yani broşür hazırlamak firmanın kendisi ve ürünleri hakkında bilgi vermesi için kullanılan önemli bir araçtır. Bir insertte olması gereken, ürünün özellikleri ile birlikte, dikkat çekici ve insanların beğenisini kazanmaktır. İnsertte nelere dikkat edilmelidir?
İnsert baskıda dikkat edilecek hususları sıralayalım;
• Broşürün somut, bilgi içerikli ve güvenilir satışı destekler nitelikte olmalıdır.
• Müşteri sayfalara baktığında ürün ile ilgili aklında olumlu şeyler oluşmalıdır.
• Broşür firmanın önemli iletişim araçlarından biridir.
• Diğer firmalar ile rekabet halinde olabilmek için farklı tasarımlara sahip olmalıdır.
• Hedef kitleye hitap edebilir olmalıdır.
• Broşürün üzerindeki baskı, resim veya ürün hakkında bilgi canlı ve net olmalıdır.
• Firmaya ait iletişim bilgileri açık ve anlaşılır biçimde broşürde yer almalıdır.
Broşürde Ne Tür Kağıt Kullanılır ve Nasıl Olmalıdır?
Tasarımcılar bu konuda firmanın fikrini alabilirler ancak kullanılan standart bir kağıt türü olan kuşe kağıt kullanılabilir. Kalın ve parlak bir kağıt broşürün kaliteli görünmesini sağlayacaktır.

Promosyon Tasarımı Yaptırırken Neler Gereklidir

Bi Çay İçelim

Sizinle bir çay içmek ve pazarlama aktiviteleriniz

üzerine sohbet etmek bizim için büyük keyiftir.

Binbirdirek Mah. Klodfarer Cad. Alibey İş Hanı No:39 K:3

ÇEMBERLİTAŞ – İSTANBUL

Bize Ulaşın : +90 212 458 7551

WhatsApp Hattı : +90 505 386 87 79

info@kreatifiz.com

    Hemen Yaz
    1
    Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
    Merhaba
    Nasıl yardımcı olabiliriz?