Son Yazılar
Image Alt

Basın İlanı

Basın İlanı Nedir?

Basın ilanı nedir; herhangi bir konu hakkında gazetelerde, dergilerde bir ürünün tanıtımını, satışını yapmak veya paylaşılmasını sağlamak amacıyla basın ilanı verilir. Geniş kitlelere ulaşacak olan bu ilanların hazırlanması aşamasında da dikkat ve özen gözden kaçmamalıdır.
Basın ilanı hazırlanmasında; amacın belirlenmesi, hizmet tanımı, tüketici belirlenmesi, ilanın hedefe ulaştırılmasında izlenecek yol, tüketiciye sağladığı yarar, rakip analizi ve sonuçların ölçülmesi işlemlerinden meydana gelir.
Basın İlanının Oluşturulması
Basın ilanı oluşturulmasında bazı ögeler kullanılır. Bunlar ilanın düzenli ve en iyi şekilde sunulması için gerekli şeylerdir.
Bu ögeler şunlardır;
• Başlık: Okuyucunun en çok dikkatini çeken bir yer olarak ön plana çıkar. Metinden çıkarılacak olan anlam başlığın içerisindedir. Bu yüzden de başlık bir basın ilanın en dikkat çekici yeri olmalıdır.
• Alt Başlık: Alt başlık başlığın içerisindeki tüm yan anlamları taşır. Başlığı destekler nitelikte olmalıdır. Metni bölmek, daha dikkat çekici hale getirmek ve satış noktalarını vurgulamak için alt başlık kullanılmalıdır.
• Metin: Genel amacı açıklayıcı anlaşılır nitelikte ve içeriği yansıtması olmalıdır. İlanı yapılan ürünün veya hizmetin sürekliliği de sağlanır.
• Slogan: Markayı en uygun şekilde vurgulayan söz veya mottolardır. Marka ile iç içe olmalı ve özel seçilen kelimelerden oluşmalıdır.
• Görüntü: Her şeyde olduğu gibi bir basın ilanında önemli ögelerden birisi de görüntüdür. Renk, biçim özelliklerine uygun, dikkat çekici ve karşısındaki kişide merak uyandırmalıdır.

Basın İlanı Nedir
Basın İlanı Hangi Mecralarda Kullanılmalıdır

Basın İlanı Hangi Mecralarda Kullanılmalıdır

Birçok firma tarafından reklam stratejisi olarak seçilen basın ilanları, günümüzde en isabetli reklam kampanyaları arasında bulunması nedeni ile sıkça tercih edilmektedir. Bununla birlikte birçok alan ve kategoride yayınlanabilmesi nedeni ile reklam verenlere büyük bir özgürlük sağlarken, aynı zamanda kullanım alanının çoğalması ile birlikte reklam kampanyasının başarıya ulaşmasını da sağlar.
Gazete ve Dergi
Basın ilanlarının en çok yayınlandığı yazılı iletişim örnekleri olan gazete ve dergiler, her gün onlarca firmanın verdiği reklamlar ile donatılmaktadır. Milyonlarca kişiye ulaşan gazete ve dergiler, reklamı verilen firma ya da hizmetin doğru bir şekilde müşteri kitlesine ulaşmasını sağlamaktadır. Gazete ve dergilere verilen basın ilanlarında tek dezavantaj, kitle kontrolü yapılamamasıdır.
Sosyal Medya
Günümüzde birçok bilişsel yayını geçerek zirveye oturan ve milyonlarca kullanıcıya sahip sosyal medya uygulamaları, basın ilanlarını yayınlayabilmek için oldukça avantajlı bir kulvardır. Site reklamları, sosyal medya uygulamaları içerisinde verilen reklamlar gibi birçok reklam zenginliğinin sunulduğu mecra içerisinde ek olarak ulaşılmak istenen kitlenin istatistikleri de seçilerek başarılı bir reklam stratejisi izlenebilmektedir.
Televizyon Reklamları
Basın ilanlarının ortaya çıkmasına neden olan en önemli yayın organlarından biri olan televizyon yayıncılığı üzerinden geleneksel reklamcılık hizmetleri verilebilmektedir. Basın ilanlarını bu televizyon kanallarından bir veya daha fazlası ile anlaşarak verebilir, her gün milyonlarca izleyici tarafından takip edilen kanallarda bir müşteri kitlesi yaratabilir ya da arttırabilirsiniz.

Basın İlanı Tasarımı Nasıl Olmalıdır

Basın ilanında istenilen şey gazete alıcılarının dikkatini istenilen ürüne çekmektir. Böylelikle dikkatleri o ürüne çekerek satışları olumlu etkilemek amaçlanır.
Günümüzde basın yolunun etkin kullanılmadığı ya da gazete satışlarının olmadığı düşüncesi oldukça yanlıştır. Bu tarz okuyucu sayısı sanılandan daha fazladır. Yapılacak tanıtım ise talebi kesinlikle arttıracaktır.
Her alanda olduğu gibi bu alanda da doğru ve işinin ehli bir firma ile çalışmak önemlidir. Çünkü ilan tasarımı etkileyici olmamış bir ürünün tanıtımı da sayfalar arasında kaybolup gidebilir.
Basın İlan Tasarımı Nasıl Yapılır?
Öncelikle yapılacak ilan tasarımı dikkat çekici olmalıdır. Okuyucunun dikkatini çekmelidir. Bu kısımda en büyük etki tasarımdadır. Ürün hakkında yakalanmış etkili ve farklı fikirler etkileyiciliği arttıracaktır. Aynı zamanda hazırlanacak ilan istenilen ölçülere göre tasarlanmış olmalıdır.
İlan Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler
En baş kural tasarımın etkileyici ve farklı olmasıdır. Dikkat çekici tasarımın arkasında hedef kitleye uygun doğru bir bilgilendirme bulunmalıdır. Ürünün tanıtımı sırasında aktarılması istenen mesaj doğru bir şekilde yansıtılmalıdır. Bilgi verilmek istenirken ilan yazılarla doldurulmamalıdır. Sadece bir slogan ya da mesaj ile etkili bir bilgi aktarılmalıdır. Böylelikle hedef kitlenin dikkati çekilmiş olacak ve ürünün araştırılması yapılacaktır.
Tasarımcı Faktörü
Tasarımcı ilanı hazırladıktan sonra firma ile görüşüp onay almalıdır. Firmanın da beğenisi ve istekleri ile doğru bir tasarım oluşturmalıdır. Bu konuda tasarımcının her yönüyle düşünmesi ve etkin çalışması önemlidir.

Basın İlanı Tasarımı Nasıl Olmalıdır
Basın İlanı Tasarımı Yaparken Boyutlandırma Neden Önemlidir

Basın İlanı Tasarımı Yaparken Boyutlandırma Neden Önemlidir

Basın ilanlarında boyutlandırma öncelikle maliyet açısından önemlidir. Basın ilanlarında ilan boyutunun büyüklüğü maliyeti ile doğru orantılıdır. Yani ilan boyutu büyüdükçe maliyeti de büyümektedir. Basın ilanı tasarımı yapılırken en uygun boyutlandırma yapılarak ilan hazırlatmak isteyenler için maliyetin minimum seviyeler düşürülmesi hedeflenmektedir. Ancak basın ilan tasarımlarında boyutlandırmanın yanında içeriğin tasarımı da oldukça önemlidir. Çünkü boyutun küçültülmesi içerikten beklenen etkinin azalmasına sebep olabilir. Bu sebeple boyut ve içeriğin en uygun koşullarda düzenlenmesi gerekmektedir.

Basın İlanı Tasarımı Yaptırılırken Hangi Mecraya Verileceğinin Söylenmesi Neden Önemlidir

Reklam stratejileri arasında oldukça büyük bir başarı payına sahip olan basın ilanları, reklam yönteminin uygulanış aşamasına göre farklı mecralar için hazırlanarak reklama sürülebilir. Bu nedenle basın ilanı tasarım aşamasında hangi mecra için hazırlanacağının kararlaştırılması büyük bir önem arz etmektedir.
Görsel Akış Reklamları İçin Basın İlanı
Televizyon, video içerikli sosyal medya platformları, web site reklamları gibi birçok alanda kullanılan görsel akış reklamları için tasarlanan basım ilanları; kısa bir video içeriğinde sunulan ve pazarlanmak istenen ürün veya hizmetin açıklayıcı bir şekilde anlatıldığı basın ilanı çeşididir. Video şeklinde hazırlanması nedeni ile televizyon ve web site reklamları için kullanılabilmektedir.
Yazılı Basın Organları İçin Basın İlanı
Gazete, dergi, makale, broşür gibi daha birçok yazılı basın organlarına verilmesi planlanan basın ilanlarının tasarlanışı diğer ilanlara göre daha farklıdır. Yayınlanacağı boyutlara göre bir fotoğraf ya da tasarım fotoğraf üzerine yerleştirilen ürün ya da hizmet pazarlaması sonucu basın ilanı oluşturulurken; bu basın mecrası için daha çok fotoğraf veya resim teknikleri kullanılmaktadır.
Outdoor Reklamları İçin Basın İlanı
Daha çok billboard tekniğinin kullanıldığı reklamcılık türleri için tasarlanan basın ilanları, oldukça büyük boyutlar üzerinde çalışılmaktadır. Bina yüzey kaplama, reklam panoları veya belediye reklamcılığı için tasarlanan basın ilanları yazılı basın organlarında olduğu gibi fotoğraf veya resim teknikleri üzerine yapılırken; boyutları diğerlerine göre oldukça büyük olmaktadır.

Basın İlanı Tasarımı Yaptırılırken Hangi Mecraya Verileceğinin Söylenmesi Neden Önemlidir

Bi Çay İçelim

Sizinle bir çay içmek ve pazarlama aktiviteleriniz

üzerine sohbet etmek bizim için büyük keyiftir.

Binbirdirek Mah. Klodfarer Cad. Alibey İş Hanı No:39 K:3

ÇEMBERLİTAŞ – İSTANBUL

Bize Ulaşın : +90 212 458 7551

WhatsApp Hattı : +90 505 386 87 79

info@kreatifiz.com

    Hemen Yaz
    1
    Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
    Merhaba
    Nasıl yardımcı olabiliriz?