Son Yazılar
Image Alt

Ambalaj Tasarımı

Ambalaj Nedir?

Ambalaj yapısı ve şekli gereği bir ürünü korumak, tanıtımını yapmak ve bir yerden bir yere taşınmasını kolaylaştırmak için firmalar tarafından tercih edilen bir dış kaplamadır. Kısacası ambalaj nedir sorusunun tanımı, içerisinde bulunan ürünü kolayca korumak ve ürün için pratik taşıma imkanı sağlayan kaplama görevi üstlenmektir.
Ambalajlar, günümüzde plastik, cam ve genellikle karton malzemelerden oluşur. Bunun dışında çeşitli seçenekleri olan ambalajlar günümüzde ürünün tanıtımı ve reklamı için de kullanılır. Ürünün dış etkilerden korunmasını sağlar.
Ambalajın Yaraları
Ambalaj içindeki ürünün koruyucu olma rolüyle ürüne ve firmaya en çok faydayı sağlar. Ürünü çarpma, ıslanma ve kırılma gibi etkilerden oldukça korur. Ambalajın kaliteli olması da sağlayacağı yarar açısından önemlidir. Üzerinde taşıdığı tüm bilgiler ile tüketiciye de bilgi vermek konusunda da fayda sağlar.
Ambalajın Özellikleri
Ambalaj ürünü ekonomik açıdan korumakla firmaya karşı önemli bir görev üstlenir. Koruyucu tedbiri ile ürününün başına gelebilecek herhangi bir etkiye karşı önlem niteliği taşır. Ürünün kurcalanmasını, zarar görmesini engelleyerek tüketiciye bilgi verir. Ürünün içerisinde olması nedeniyle ürünü dış etkilerden korumasıyla birlikte üst düzey hijyen imkanı da sağlar. Genellikle firmaların veya devletinde bireylere ambalajı olamayan ürünleri satın alması tavsiye edilmez. Kısacası ambalajlar, hayatı birçok açıdan kolaylaştıran hem tüketiciye hem de üreticiye fayda sağlayan ve işlerini kolaylaştıran bir sistemdir.

Ambalaj Nedir
Ambalaj Hangi Alanlarda Kullanılır

Ambalaj Hangi Alanlarda Kullanılır ?

Gelişen teknoloji ile birlikte ambalaj sektörü de sürekli gelişmektedir. Kreatifiz olarak ambalaj tasarımı konusunda teknolojiyi yakından takip edip ihtiyacınız doğrultusunda en uygun ambalaj tasarımını uygulamaktayız.

Hizmet Verdiğimiz Ambalaj Sektörlerinden Bazıları;

Gıda Sektörü İçin Ambalaj
Kimya Sektörü İçin Ambalaj
Kozmetik Sektörü İçin Ambalaj
Giyim-Tekstil-Deri Sektörü İçin Ambalaj
Elektrik ve Elektronik Araç Sektörü Ambalaj
Metalik Ürünler İçin Ambalaj

Ambalaj Tasarımı Neden Önemlidir

Ambalaj tasarımı, müşterilerin şirketinizi ve markanızı nasıl görecekleri konusunda önemli bir rol oynar. Birincisi, büyük ambalajlara yatırım yapmak müşteri çekiciliğine yol açacaktır.
Cazip ambalaj tasarımı satışların artmasına neden olabilir. Daha sonra ambalaj tasarımı markanıza katkıda bulunur. Müşterilerinizin dikkatini çeken bir ambalaj tasarımınız varsa, kolayca ve anında fark edilir ve tanınırsınız.
Bu yazıda, satışların desteklenmesinde ve ürünlerin görünürlüğünün artırılmasında ambalaj tasarımının önemi tartışılmaktadır.
Müşterilerin Dikkatini Çekmede Ambalaj Tasarımının Rolü
Hangi sektörde olursanız olun, rakipleriniz olacaktır. Ürününüzü rakiplerinizden nasıl ayırıyorsunuz? Etkili ambalajlama, rakiplerinizden sıyrılmanın ve müşteri çekmenin yollarından biridir. Dolayısıyla, bir market veya pazar ortamında satış yapıyorsanız, potansiyel bir müşterinin rafta göreceği ilk şey ambalaj tasarımıdır. Müşteriniz, ürününüz ve şirketiniz hakkında ilk izlenimlerini, ambalajın görünüşüne göre yapacaktır.
Marka Kimliği Yaratmada Ambalaj Tasarımının Rolü
Marka kimliği iki açıdan tüketicilerle bağlantı kurar:
• Yeni bir müşteriye bir şirket ve ürün hakkında net bir izlenim yaratmak,
• Tüketicilere markayı ve sunulan ürünleri hatırlatmak.
Ambalaj, marka kimliğini tanımlamak ve paylaşmak için anahtar araçlardan biridir. Şirketiniz ve ürününüz için yarattığınız tutarlı izlenim, tüketicilerin ürününüzü tanımasını ve hatırlamasını sağlar.
Paketiniz şirket logonuzu açıkça gösteriyor mu? Şirketinizin renklerini, yazı tiplerini ve ticari markalarını kullanıyor mu? Değilse, ambalaj tasarımı için uzman bir ekipten faydalanmanın zamanıdır. Uzman ekipler, tasarımın her aşamasında markanın müşteriyle buluşması için etkili yöntemleri bilirler.

Ambalaj Tasarımı Neden Önemlidir
Ambalaj Tasarımında Ajansın Rolü

Ambalaj Tasarımında Ajansın Rolü

Yeni kurulan birçok firmanın üretim aşamasına geçmesinden sonra ihtiyacı olan ambalaj tasarımı, günümüzde birçok ajans tarafından gerçekleştirilmektedir. Firma sahiplerinin bu ajanslar ile ortaklaşa çalışarak ortak bir ambalaj tasarımında karar vermesi oldukça yaygınlaşırken, birçok firma tarafından ''Ambalaj tasarımında ajansın rolü'' merak edilmektedir.
Kalite ve Tecrübe
Ambalaj tasarımı yaptırmak isteyen kişilerin ilk başvurduğu adreslerden olan tasarım ajanslarında, birçok ambalaj, etiket, ürün kıyafeti, barkod gibi sistemler tasarlanarak müşterilere teslim edilmektedir. Tasarım aşamasında ajanslar ile ortaklaşa çalışmanın firma tarafında birçok avantajı bulunmaktadır. Tasarım aşamasında çalışılan ajanslarda eğitim almış tasarımcılar ile birlikte çalışmak ambalaj tasarımınızın sorunsuz ve mükemmel olmasını sağlar. Ajanslar yıllardır tasarım işlerini devam ettirdiğinden büyük bir kalite ve tecrübe ile işleri tamamlayıp teslim etmektedirler.
En Az Maliyet Hesaplaması
Bilinen üzere ürün ambalajları, ürünlerin son kullanıcı kişisine en korunaklı ve en hesaplı şekilde ulaşmasının sağlanmasıdır. Ürün ambalajı için ayrılan ücret ne kadar fazla olursa, ürünün son kullanıcıya ulaştığı anda ki etiket fiyatı da bir o kadar fazla olacaktır. Ajanslar, bu fiyat ve kalite denklemini hızlıca çözerek firma için en hesaplı yol projesini çıkartmaktadırlar.
Tanıtım ve Reklam
Günümüzde ürün ambalajları yalnızca ürünün korunaklı bir şekilde müşteri kesimine ulaşmasından daha çok, bir iletişim reklamı haline gelmiştir. Bu nedenle bir firmanın ilk olarak ürün ambalajlamasını başarılı bir şekilde yapması, ürünün uzun vadede göstereceği başarıyı direkt olarak etkilemektedir. Ajanslarda yapılan ambalaj tasarımının ise en önemli dikkat edilmesi gereken noktası reklamken, birçok ajans müşteriye hitap edecek birçok ambalaj tasarımını firmalara sunmaktadır.

Ambalaj Tasarımında Renklerin Önemi

Ambalaj söz konusu olduğunda, renk alışveriş yapanları çekmek için en önemli bileşenlerden biridir. Renkler, çizimler veya grafikler gibi diğer unsurlardan daha uzak bir mesafeden görülebilen, genellikle insanların fark ettiği ilk şeylerden biridir. Alışveriş yapan kişinin görmesini istediğiniz şeyi görmesini, hissetmelerini istediğinizi hissetmesini ve yapmasını istediğiniz şeyi yapmasını sağlamak ticaret hayatı için çok önemlidir. Renk psikolojisini anlamak, ambalajınızın başarısı için elzemdir. Bununla birlikte, zayıf renk seçimi mesajınızın etkisini de olumsuz yönde değiştirebilir.
Başarı İçin Ambalaj İlkeleri
Paketinizin rengi rafta öne çıkmalı ve her zaman dikkat çekmelidir. Bu sebeple. Rafta en belirgin olan ve etkileşimi ortaya çıkaracak bir renk seçin. Hem markaya uygun hem de kategoride alışılmadık olan benzersiz bir renk kullanıp kullanamayacağınızı düşünün. Markanızın sahip olduğu raf alanı miktarının güçlü renk blokları oluşturabileceğini veya etkileyemeyeceğini unutmayın.
Ambalaj İçin Renk Seçimlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Ambalaj için yalnızca iki ya da üç renk kullanmaya çalışın. İnsanlar basitliği sever ve paketinizin daha kolay anlaşılmasını sağlar. Her rengin anlamı olduğundan ve yanlış kullanıldığında mesajınızı etkilediği için ambalajlarda çok fazla renk kullanımı doğru değildir.
Ayrıca, paketinizdeki unsurların öne çıkmasını sağlamak için zıtlıkları kullanmaya çalışın. Tamamen farklı ancak zıt olmayan iki renk seçimi olabilir. Renk zıtlığını test etmek için renkleri gri tonlamaya dönüştürün ve kontrastlarını gözden geçirin. Ayrıca renk seçiminde hedef pazarınızı unutmayın.
Örneğin, mavi renk erkekler ve kadınlar tarafından sevilmektedir. Erkekler koyu renk ve tonları (siyah eklenmiş renkler) tercih ederken, kadınlar beyaz eklenmiş renkleri daha çok severler. Ayrıca, kültürel algının renk uygunluğunda güçlü bir rol oynadığını ve bunun da seçimleri etkileyebileceğini unutmayın.

Ambalaj Tasarımında Renklerin Önemi

Bi Çay İçelim mi ?

Sizinle bir çay içmek ve ambaj tasarımlarınızın

üzerinde sohbet etmek bizim için büyük keyiftir.

Binbirdirek Mah. Klodfarer Cad. Alibey İş Hanı No:39 K:3

ÇEMBERLİTAŞ – İSTANBUL

Bize Ulaşın : +90 212 458 7551

WhatsApp Hattı : +90 505 386 87 79

info@kreatifiz.com

    Hemen Yaz
    1
    Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
    Merhaba
    Nasıl yardımcı olabiliriz?